Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
prentenboeken --- vriendelijkheid --- complimenten
Choose an application
Deze activiteitengids is een aanvulling op het kinderboek Feedback is fantastisch. De afwisselende activiteiten en uitdagende werkbladen zullen kinderen vanaf 8 jaar zeker aanspreken en motiveren om stapsgewijs te leren omgaan met kritiek en complimenten. Alle activiteiten in deze gids zijn makkelijk in te passen in het lesprogramma en geschikt voor grote en kleine groepen. Daardoor zijn de oefeningen en werkbladen ook uitstekend te gebruiken binnen het gezin of in groepsverband. In de gids vindt u duidelijke instructies, handige tips, beloningskaarten en werkbladen. (Bron: covertekst)
Gevoelens --- Complimenten --- Feedback --- Kritiek --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
Doelstelling: In deze scriptie wordt vanuit een intercultureel perspectief onderzocht hoe Spanjaarden en Vlaamse studenten Spaans reageren op een compliment en hoe deze verschillen en/of gelijkenissen te verklaren zijn. Middelen of methode: In het theoretische gedeelte bespreken we taalhandelingen in het algemeen, de beleefdheidstheorie, complimenten en reacties op complimenten. Het empirische gedeelte is gebaseerd op rollenspelen van twee groepen: Spanjaarden en studenten Spaans. Eerst worden de complimenten uit de rollenspelen beschreven en vergeleken. Daarna worden de bevindingen getoetst aan de theorie. Resultaten: Zowel in de Vlaamse als in de Spaanse cultuur is het gebruikelijk om positieve en negatieve beleefdheidsstrategieën te gebruiken om te reageren op een compliment. Het voornaamste verschil dat we waarnemen is dat in de Spaanse cultuur de positieve beleefdheid, m.a.w. de behoefde om de positieve face van zichzelf en van anderen te versterken, nog meer overheerst.
Beleefdheid. --- Complimenten. --- Cultuurverschillen. --- Pragmatiek. --- Studie in de meertalige communicatie.
Choose an application
Choose an application
Deze versie van het Complimentenspel is gemaakt voor kinderen met ADHD en iedereen die met deze kinderen werkt en leeft. ADHD wordt nog vaak gezien als negatief en vervelend. Wij ervaren echter dat kinderen met ADHD juist ook hele mooie, unieke eigenschappen en kwaliteiten hebben. Met dit spel benadrukken we deze sterke kanten.Bron: https://complimentenspel.nl/product/complimentenspel-adhd/
Kinderen --- Positief denken --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Coaching --- Waardering --- Talentontwikkeling --- Zelfvertrouwen --- ADHD --- Complimenten --- Spellen --- Talenten --- Games --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Het Complimentenspel Autisme is gemaakt voor kinderen met autisme en iedereen die met deze kinderen werkt en leeft.Het Complimentenspel voor kinderen met autisme bevat 80 kaartjes met Unieke Complimenten. Dit spel helpt ouders, leerkrachten, begeleiders en kinderen om te kijken naar de positieve kanten van kinderen met autisme.Autisme wordt nog vaak gezien als negatief en vervelend. Wij ervaren echter dat kinderen met autisme juist ook hele mooie, unieke eigenschappen en kwaliteiten hebben. Met dit spel benadrukken we deze sterke kanten.Bron: https://complimentenspel.nl/wat-is-het-complimentenspel/
Orthopedagogics --- Kind --- Positief denken --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Coaching --- Waardering --- Talentontwikkeling --- Zelfvertrouwen --- Autismespectrumstoornis --- Spellen --- Complimenten --- ASS --- Autismespectrumstoornissen --- Talenten
Choose an application
Doelstelling: Deze scriptie vergelijkt de formulering van complimenten in het Spaans bij Spanjaarden en bij Vlaamse studenten Spaans. Daarbij wordt er gezocht naar interculturele verschillen en gelijkenissen wat betreft de verwijzing naar het thema van het compliment, de lexicogrammaticale opbouw van een compliment, en de uitdrukking van positiviteit. Middelen of methode: Dit werk bestaat uit twee delen: een theoretisch deel en een empirisch deel. Het theoretisch deel bestaat uit een literatuurstudie over de belangrijkste aspecten van het onderwerp. In het empirisch deel analyseren we opnames, waarin Spanjaarden en studenten Spaans een rollenspel moeten spelen dat enkele complimenten bevat. Resultaten: Wat de verwijzing naar het thema van het compliment betreft zijn er geen opmerkelijke verschillen op te merken, aangezien beide groepen op dezelfde manier een verband lijken te leggen naar dat thema. Het is echter wel opmerkelijk dat Spanjaarden meer variëren tussen verschillende structuren dan studenten Spaans. Bovendien hangt de keuze van een bepaalde structuur ook af van het type compliment, bijvoorbeeld, een compliment over een uiterlijk aspect of een talent.Ten slotte, is het opmerkelijk dat Spanjaarden een sterkere positiviteit uitdrukken door superlatieven, inversies, en herhalingen te gebruiken, maar ook met een andere intonatie.
Choose an application
Complimenten geven (communicatie). --- Compliments. --- German language --- Gespreksanalyse. --- Russian language --- Vergelijkende grammatica --- Grammar, Comparative --- Russian. --- Grammar, Comparative --- German. --- Russisch-Duits.
Choose an application
Een verhaal om samen te lezen met kinderen over omgaan met complimenten en kritiek en hoe je die feedback kunt interpreteren en erop kunt reageren in relaties met vrienden, onaardige mensen, ouders of leerkrachten
feedback --- complimenten --- sociale vaardigheden --- 478.8 --- Gevoelens ; omgaan met --- Feedback --- Gevoelens --- Sociale vaardigheden --- Kritiek --- Diversiteit --- Identiteit --- Anders zijn --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
mondelinge communicatie --- 007.1 --- Complimenten geven (communicatie) --- Interpersoonlijke communicatie --- Complimenten geven (communicatie). --- Interpersoonlijke communicatie. --- Sociolinguistics --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Mass communications --- Netherlands --- Compliments --- Grammar, Comparative and general --- Comparative grammar --- Grammar --- Grammar, Philosophical --- Grammar, Universal --- Language and languages --- Philosophical grammar --- Linguistics --- Philology --- Etiquette --- Interpersonal relations --- Praise --- Grammar, Comparative --- Relationships --- Language use --- Book --- Sex differences --- Communication
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|